Retourzending Producten

Herroepingsrecht & Retourneren:

U heeft het recht uw bestelling tot 30 dagen na ontvangst   retour te zenden. U krijgt dan het volledige aankoopbedrag  gecrediteerd mits het artikel in goede staat  wordt retourgezonden. En de kosten voor retourzending zijn voor uw eigen rekening. 

Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en 
indien redelijkerwijze mogelijk in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden. 


Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 30 dagen na aanmelding en ontvangst van uw retourzending crediteren naar uw rekening.





Uitzonderingen Retourneren


A. Bij verzegelde producten. Wanneer de verzegeling verbroken is zijn deze producten niet rerourneerbaar.

B. Producten die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden

C. Producten die duidelijk persoonlijk van aard zijn

D. Producten die snel kunnen bederven of verouderen

E. Producten waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de finaciële markt waarop de ondernemer geen invloed heeft.

F. Producten / meubelen die als zelf monatge pakket worden geleverd en vervolgens door de klant zelf zijn gemonteerd en daarna weer gedemonteerd.

G. Voor audio en video opnamen en computersoftware waarvan de consument de verzegeling heeft verbroken.

H. Producten die indien uit originele verpakking is gehaald en is gebruikt vanuit hygienisch oogpunt niet meer kunnen worden verkocht o.a Matrassen, Hoofdkussens, etc.

I. Producten die aantoonbaar door zelfmontage of onkundig handelen van de klant zijn beschadigd.

J. Breekbare Producten die retour zijn gezonden zonder dat de consument deze heeft voorzien van een beschermende verzend verpakking en door deze nalatigheid beschadigd terug zijn gekomen bij verkoper. Consument is zelf verantwoordelijk voor  retourzending



Let op: Artikelen die gemonteerd moeten worden door u zelfworden alleen teruggenomen als deze niet gemonteerd zijn geweestWij nemen dus geen artikelen terug die eerst door u zelf zijn gemonteerden vervolgens weer uit elkaar zijn gehaald. Hier worden geen uitzonderingen voor gemaakt.

Alleen als er sprake is van transportschade en wij het artikel opnieuw moeten bestellen kan er in overleg met de Salesmanager van Moderne Interieurs besloten worden dat u het artikel in elkaar mag zetten en gebruiken tot dat het vervangende artikel bij ons binnenkomt en bij u afgeleverd wordt. Zie meer informatie pagina Klachten en schademeldingen.

Na ontvangst van de retourzending zal het / de product(en) worden gecontroleers en indien deze aan bovengestelde eisen voldoet / doen zal het volledige aankoopbedrag exclusief verzendkosten binnen 14 dagen worden gecrediteerd op uw rekening. U wordt hier natuurlijk over bericht per e-mail.

Indien een product beschadigd terug wordt gestuurd of de verpakking van het artikel niet goed was geprepareerd voor verzending en daardoor tijdens retourzending is beschadigd, zal onze klantenservice na constatering contact met u opnemen om tot een voor beide partijen redelijke oplossing te komen. Producten die via onze eigen bezorgservice zijn afgeleverd zijn meestal niet geschikt of de verpakking van deze producten om zonder aanvullende beschermingsverpakking via post.nl, DHL en DPD te worden verzonden. Indien u twijfeld neemt u dan direct contact op met onze klantenservice.

U als klant bent zelf verantwoordelijk voor de retourzending tot dat deze bij ons retour is gekomen.